New York and Armonk

okej nu är det såhär att min kära moder klagade på mig idag, - "Elin när ska jag få se bilder från New york".. Okej kanske på tiden att ta tag i att skriva i min blogg, men som jag och Kajsa sa idag, man ska vara på speciellt blogg humör för att skriva, för det tar faktiskt allt lite tid, speciellt om man är som jag, och skriver en hel jäkla uppstats varje gång man skriver...

  Började min resa till Tina och white plains med att anlända 30 minuter innan mitt plan skulle avgå, ojojoj ni som känner Elin kan ana att jag var nära ett sammanbrott, men jag hann med utan några problem.
 Väl på planet hamnade jag som vanligt mellan två stora män, men denna gången var det okej, för de var tysta och tog inte så stor plats, eller så var det så att jag var väldigt väldigt trött. Med min nya rosa fluffiga nackkudde somnade jag innan planet lyfte, sov i princip tills vi landade i Atlanta. Hade någon timme här innan det var dags för nästa plan.. Efter två timmar i ett lite mindre plan landade jag till sist. Tina hämtade mig och vi körde hem till henne och hennes hus i Armonk..

Tina som varit Au pair i Palo alto ett år har förlängt med en ny familj på östkusten i 6 månader, ganska smart , för hon får verkligen så mycket av USA. Den nya familjen har tre "barn", två pojkar 9 och 14 och en tös på 15. ganska olikt vad jag har och väldigt olika arbetsuppgifter än vad jag har. Tina är snarare en taxidriver än au pair, eller det är hennes jobb, eftersom de bor lite långt ifrån allt, och det inte finns buss, så är det bra att ha en au pair som kan köra. Dessutom fixar hon deras sängar, lagar mat till dem och städar efter dem , eftersom amerikanska barn är ganska bortskämda må jag säga, hur svårt kan det vara att öppna diskmaskinen????

  Vi åkte med minsitingen och hans vänner till en country club, istället för att ha en pool hade de en hel sjö, snacka om underbart. Jag och Tina satt bara och njöt medans pojkarna badade.. Jag kände mig verkligen som hemma i Sverige, så himla vacker natur, grönt överallt och alla dessa små sjöar som omger en.. Jag sa så många gånger till Tina att här vill jag bo, här ska jag bo när jag blir STOR hihi.... Så nu vet ni vart ni kommer hitta mig om 20 år ( ;

 På kvällen åkte vi och träffade ett helt gäng av Tinas vänner, det var bbq hos en kompis. Så roligt att träffa människor, dock var det lite kallt, men det fanns basketkorg och boll så vi höll oss varma genom att lira lite ( :

 Onsdag och Torsdag chillade vi mest, var hemma med barnen, inne i downtown och kikade runt, träffade Tinas vänner och bara som sagt umgicks och tog det lungt.
  PÅ fredagen åkte vi till white plains galleria och shoppade lite, sedan var det utgång, dock var vi allt lite kind of party poopers, var inte alls sugna, men vi dansade lite sedan åkte vi trötta hem.. Eftersom jag var halvsjuk, hade feber på torsdagen så var jag inte riktigt på topp.

Lördagen blev bättre än vi tänkt oss. Tinas Hostparents kom fram till att Tina inte behövde börja jobba förrän klockan 9 på kvällen så vi skulle faktiskt ha tid att åka in till NY city, och vem tar inte den chansen.
  Tog expresståget in, och var inne på grand station 30 minuter senare. Gick upp till 59st för att ta the aerial Tram out to Roosvelt Island, som i min resebok var romantiska New York, hihi, så hand i hand vandrade vi runt, eller inte, men detta är en liten ö där man ha cool vy in mot manhattan. Vi åkte sedan tillbaka över till Manhattan, det blev mycket gående denna dag, bort mot 5th and 6th street, hittade någon gatomarknad, där vi båda köpte I LOVE NY tjocktröjor och lite annat smått och gott. på vägen tillbaka till stationen gick vi längst broadway passerade times square osv, så himla nice än denna stad.
  Väl tillbaka åkte vi för att hämta Jordan och gerrid hos deras moster, där blev vi bjudna på massor med mat.. Dessa amerikaner är så himla härliga och gästvänliga helt tokigt, de tar verkligen emot en med öppna armar och öppnar sitt hem för en.
  Brennen, mittenbarnen var på kalas i en av de stora basket affärerna inne på Manhattan, helt sinnes vilka rika vänner dessa barn måste ha hihi..

Söndag, åkte in till Manhattan igen, men med lite packning denna gången, hade bokat hostel (village inn) vid east village tills måndagen. Smarta som vi är hade vi glömt skriva ner addressen, men Tina var "ganska" säker på den.... hahaha vi vandrade minst 20 blocks fel, vilket är en bra bit, ganska trött och irriterade var vi allt när vi kom på misstaget. Men efter VÄLDIGT mycket gång hittade vi till sist, och till vår glädje var det faktiskt ett helt okej hostel, såg fräsht och rent ut helt klart ett +, mer än vi hade tänkt oss.
  Vi slängde av min stora ryggsäck och gav oss ut igen, Vandrade neråt längst broadway, in och ut i affärer, Tina som inte skulle shoppa handlade tre par nya skor ( : ...
  Vi mötte upp några av hennes vännen och åt middag i Little Italy, vandrade genom china town och sedan ner till ground zero, där det finns en stor outlet called centry 21, märkes varor till blliga priser, heaven skulle jag vilja kalla det ( : . Hittade sjukt snygga high heels, en party guld väska och en söt ros som man kan ha på sin shal eller i håret eller vart man nu vill ha den.
  Det blev utgång på kvällen, gick från ena stället till andra och helt plötsligt var klockan 6 på morgonen ( : , time to go home? , jag och Tina började gå hem men hittade ett frukost ställe på vägen så vi slank in och käkade frulle ( : .. Sedan vandrade vi tillbaka tilll hostelet. Finns det något mer underbart än att vandra hem efter en super rolig kväll och se en storstad vakna till liv????

Blev inte mycket sömn, så är det när man bor på Hostel, eftersom våra roomies bestämde sig för att gå upp tidigt och INTE vara tysta, så sov jag kanske 2 timmar... Klockan 11.30 hade vi checkat ut. Trött började vi gå. åt lunch, och gick sedan bort mot rocka fella center, mitt mål var att jag ville upp i the top of the rock, och få fina foto over central park och Manhattan och det fick jag, så coolt att ha vy över hela Manhattan.
  På tåget hem var vi så trötta båda två så i somnade som små barn..

Tisdag blev chilldag, och på kvällen träffade vi Tinas vänner.

Onsdag time to go home again.. Kändes trist efter att verkligen ha haft en sån toppen vecka, en av de bästa veckorna här i USA tror jag. Jag och Tina har verkligen kommit så himla bra överrens, underbart att ha fått så goa vänner här.
  Vi anvlutade med att ta en lång pover walk där Tina bor. och än en gång, här vill jag BO.

                                      

                                       Tinas House

                                     

                                     

                                     

                                     

                                     
                                     Band en bukett med blommer till Tinas Familj , som tack för gästvänligheten. 

                                     

                                     

                                    

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   

                                  

                                  

                                 

                                  

                                 

                                

                                

                      Skorstenar för dig pappar, jag har nog blivit skadad, genom att jag med går och tittar på dem....

                    

                               

                               

                               

                               Min favo bild med mannen cyklande i sin röda T-shist

                              

                               

                              
  Finns till och med mitt inne i NY city ( : ... Bara bevis för de som inte trodde jag skulle hitta blommer inne i stan,.... hihi

                              
                        
                              

                               

                              

                              Just one of all the amazing houses were Tine lives...... Looks kind of okey.

                             

                               NO shopping here ( : hihi....

                              

                              Viva la east coast...

                             

                         Thx Tina for an awesome week with U, soo glad that I have u, u are such a awesome friend ( :

/Mamma jag hoppas du är nöjd nu, detta har bara tagit en timme och 30 MINUTER och en Elin med ont i ryggen... Borde kanske inte ha datorn i sängen men men hihi..... Enjoy

Love u all

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Nej no more dator i sängen! Icke bra alls. Dock mycket mysigare.



Kul att se bilder från trippen :)

2009-09-15 @ 07:40:01
URL: http://kajsadebourg.blogg.se/
Postat av: fie

jätte fina bilder, skit kul att se :)!! Puss!

2009-09-15 @ 15:43:01
Postat av: Mamma

Visst, jag håller med Fie, fräcka bilder och KUL att se en del av vad du gjort.

2009-09-15 @ 17:37:29
Postat av: Emeli

Killekuligt! O fina bilder som alltid, fattade inte helt vad den där meganärbilden var för nåt...säkert bark eller nåt (vänta bara, det finns en sån bild från Prag som vi tillägnar dig ;) Nu måste jag lära mig att ta bilder med en annan färg än grön :) hehe

pussar

2009-09-16 @ 10:16:05
Postat av: Victoria

Fiiiiiiiiina bilder sweetie !!!! =)

2009-09-23 @ 03:23:44
URL: http://victoria---h.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0