Ebba tänker till....

dags för mat...

Ebba: - Elin vad är det här?
Elin: -Det är blomkål och broccoli, de är väldigt lika varandra, man kan säga att de är släkt....
Ebba: -  mm.... släckt har man på natten och tänt har man på dagen...

  Den lilla tösen har ju helt rätt, det är ju inte så enkelt att alltid förstå när det finns ett ord som kan betyda olika saker.

Idag har jag och Ebba haft en mysdag tillsammans. Ebba kom upp till mig klockan 4.45, ELIN NU SKA VI SE PÅ FILM, hej hå och NEJ EBBA.. Du och jag ska gå på toa och sedan ska vi sova för Elin är dödligt trött.. Ebba ligger och slår Elin med sin nalle.. - Ebba slutar inte du med det där snart så får jag ta nallen... Ebba sover 5 minuter senare ( : , lite hot hjälper alltid hihi.
  Ebba har i vart fall varit i skolan, efter skolan, gick jag och ebba cyklade bort till en lekplats vid skolan. Hem och dags for naptime.
 Sedan tog vi oss varsin bananshake, stack till affären och handlade vad som behövdes för att göra kanelbullar. Det är så roligt att se den lilla loppan baka, hon är helt i extas, kul att man kan glädja någon med sina bakkunskaper ( : ,, dessutom tycker denna lilla tös om att äta deg med, men inte för mycket för då får man ont i magen (vilket jag har nu haha).. Ebba fick syn på saltet och frågade om hon fick smaka, NÄ, eller okej , men bara lite. Jag vänder mig bort och i nästa sekund ser jag Ebba föra en hel matsked full med salt mot munnen.. kanske inte så okej.
  När degen jäste gick vi ut i trädgården, jag klippte gräset och ebba lekte. In och kavla och lägga på goja. jästime igen, dags att laga mat till Ebba. ströbakade fisk fileer med potatis, bönärtor och morötter.. Allt gick ner i den lilla pruttens mage, sedan var hennes mage full, dock mutade jag ner några av bönorna mot lite lite glass, som slank ner i den lillas mage efter maten (dock åt hon nog bara 2msk, märkligt barn som inte gillar glass).
  Nu sover ebba, jag har sprungit på löpbandet, tömt diskmaskinen, städat där nere, tagit in de tre maskiner tvätt jag tvättat idag och nu slutligen har jag hamnat här, dags att sova mycket snart, ögonen och kroppen värker, ett tecken på att sömn nog behövs.

  Liten inblick på en vanlig aupair dag ( :

                              

                  En riktig liten kanelbullsbagare, som verkligen gillar att käka deg, eller kanske varför inte sin hand...


Kommentarer
Postat av: Victoria

Myys =) så söt hon är lilla ebban !

2009-09-24 @ 07:30:58
URL: http://victoria---h.blogspot.com
Postat av: Emeli

Ebba är verkligen en sötunge o goskorv! Har hon flyttat in i sitt rum nu då, eftersom hon kommer in till dig? puss

2009-09-24 @ 07:58:39
Postat av: Elin

mmm hon är verkligen en liten sötunge... Hela tiden idag som vi var i parken eller allmänt hela tiden, säger om - Elin du och jag är vänner... haha.

Nä hon har itne flyttat upp än, Charlotte har börjat tidigt, igår var hon i denver och åkte innan 5, så ebba vakande då och gick upp till mig, men det gör itne så mycket, ganska mysigt, bara det inte händer för ofta ( ;

2009-09-24 @ 22:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0