Birthday party

Så var det länge sedan jag skrev igen, jag r verkligen inte den optimala bloggaren, men jag försöker så gott jag kan, det är inte det att jag inte har tid, för det har jag, jag tar mig bara inte tid till att sätta mig och skriva.

  Så nu ska vi se vad som har hänt på sistone. Så sist jag skrev berättade jag och Fie lottas vistelse hos mig, haha jag kan inte komma ihåg vad som har hänt sedan dess, men ska försöka tänka och aktivera min hjärna.
  Ebba har börjat skolan igen i vart fall, så nu går hon tre dagar i veckan istället för två, och ja det verkar som om hon gillar det, även om tösen har myror i brallan och svårt att lyssna så tror jag hon har roligt, där är ju en hel del barn att leka med om jag säger som så. Vi har även haft lite playdates med Dessi och hennes påg Ari (som är lika gammal som ebba), var en chock dock för ebba första gången. Ebba är ju van vid prinsessor osv, men Ari han hade inget av detta, här var det svärd och starwars saker som gällde, Eba frågade honom If he had some princesses??? but I didnt haha, han bara tittade på henne som om hon var en utomjording, så nu blir det hårdare tag fr tösen när hon börjar leka med lite grabba ( : ..

  Förra helgen var jag med Victoria på hennes aupair möte (efter att ha fyllt våra magar med sushi +kämpar med att äta med pinnar), det var nämligen nere i Los Altos downtown, där de har utomhusmovie varje fredag nu under sommaren, det var vi aupairer och 100 barn, eftersom det visades en barnfilm, men ja det var väl mysigt haha. Efter åkte jag, Victoria och Kajsa ner till San Jose och lyssna på några band som spelade, var dock mest skrikband, men det var väl trevligt iallafall, vi träffa Victorias "kompis" Eric, som verkar vara riktigt nice.
  Lördag kommer jag inte ihåg vad jag gjorde på dagen haha, jobbade i vart fall förmiddag. På kvällen åkte jag och Victoria till Matilda för att ha gå ut och dansa ( : , blev utgång i campbell där matilda bor, kom inte ut förrän sent så vi hann inte dansa länge innan  de stängde, men roligt hade vi. 
  Söndag, körde hem tidigt från Matilda, hem och vila ut för att sedan åka tillbaka till matilda för good bye bbq, så sorgligt, det är så trist att säga hej då till alla. Matilda har ingått i mitt aupair paket liksom, vi kom samtidigt och hon har alltid funnits här, men vi ses ju när jag kommer hem i december ( : ....

Veckan flöt på som vanligt, mormor och morfar kom tisdag och jag fick någon dag ledig. Har fått andra arbetsuppgifter, såsom förbereda Ebbas kalas. Mycket att fixa och tänka på, men det blev bra, pastasallar, kycklingspett, potatissallad, ost, parmaskinska, salami, bröd, och tårta köpt från satura cake.
 På kalaset fanns det även dockteater, utfört av en man som var sjukt bra på det han gjorde, samt fiskedamm.

Kalaset var i lördags, den varmaste dagen på länge, jag lovar det var runt 40 grader, helt stört, svettades av att bara stå still.
  På fredagan var jag och såg final destination i 3d, haha glad jag hade shal med mig, för den täckte mina ögon halva filmen, gud trodde jag med skulle bli spettsad av ett av de där spjuten eller brinna upp.
  Efter kalaset i lördags åkte jag hem och SOV, helt slut. På kvällen åkte jag och viktoria och såg på drive in movie in san jose, såååå american, vi satt i bagaget la upp filtar och hade lite snacks, sedan satte man på sin radio så satt vi där i bilen och tittade på film ( : . COOLT and totaly awsome, vi kom dock fram till att det var perfekta date stället haha, önskade oss att vi skulle varit där med våra handsome killar istället, men vi fick nöja oss med varandra. Det blve roligt slut på kvällen, då jag fick hjälpa med hjälp av min bil och stratkablar fick jag få igång först desis kompis bil och sedan en annan dudes car ( :

Söndags var jag, Victoria och Kajsa på Great America och snurrade runt tills vi hade huvudvärk allihopa.

Ikväll åker jag till Tina och NY, ska bli rikigt roligt. 
  Så new update is coming in a week.
Ha det fetaost allihopa


                                   

                                   

                                   

            SÅÅÅ söta flickor, Victoria och Kajsa är allt några av de söstaste svenska töserna i Los altos, or what???

                                   

                                   

       Okej såhär roligt är det ibland att vara aupair och bo i samma hus som barn. Elin satt uppe på sitt rum och packade in Ebbas presenter, Morfar Lars-erik knackar på och säger att Brandie är där nere med kylväskor, jag reser mig bara upp går ner och stänger dörren om mig. Linnea och Ebba börjar leka, de springer upp på ovanvåningen, efter ett tag är det helt tyst uppifrån, jag misstänker att något inte står "rätt" till, går upp och finner två tjejer inne på mitt rum + Pärlor som jag fyllt boxen med, dock inte i boxen längre utan över hela mitt golv, + att presenterna som jag så fint packat in är uppackade, hahah.. Det ar dock inte vad jag sa då... ahhhhhhhhhhhh UT UR MITT RUM !!!!!! hahah
  Men som sagt barn är barn, tur att de inte kommer ihåg allt, för ebba kom inte ihåg innehållet i presenterna när hon öppnade dem dagen efter ( :

                                    

                        Ebba fick hemmasyddklänning som direkt åkte på, krona och örhänge, halsband och pärlor av mig.

                                    
 Emeli jag är inte så säker på den här hello kitty tutringklockan, eftersom den väckte mig morgonen efter, lät som när jag spelade på min trumpet..........

                                     

                                    

                                    

                                     

                                     Ebban fick en cykel ( : , så himla duktig och kan cykla på den direkt.

                                   

                                    Ebba öppnar present from mikelya, with some help from Joy
                                   

                                   

                             Äntligen 3 år och får blåsa ut ljuset på sin tårta ( : , vilken prinsessa måste jag allt säga


Kommentarer
Postat av: Victoria

OM vi är snygga, ja ! :D Riktiga skönheter (Ny profilbild, Victoria? Oja :D)



Ebbas klänning blev super fin o du är så duktig Elin !!

2009-09-02 @ 08:07:36
URL: http://victoria---h.blogspot.com
Postat av: Emeli

Tänk om vi hade fått ha inhyrd dockteater på våra kalas...annat än pappa som leder fångarna på fortet :) hehe

Så fin klänningen blev o den passade prinsess madam helt perfekt!! O du, tutan ska ju sättas på cykeln o cykeln ska i sin tur väl bara användas utomhus? Jag tycker den är myyyycket fin iaf!!

puss o kram

2009-09-02 @ 09:01:04
Postat av: Mamma

Jag måste säga att Ebba blev riktigt fin i sin tiara och de tjusiga örhängena, som en liten prinsessa.

2009-09-04 @ 11:12:33
Postat av: Matilda

Sjukt heta tjejer! ;) Haha!

Klart vi kommer ses sen när du kommer hem i December, om du inte drar till Alperna på en gång :( Det får du inte! Puss

2009-09-10 @ 13:53:59
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0