uppdatering igen var det har

Forra helgen var jag hel seg, eller allmant ar jag sjukt seg i kropp och knopp....
  Forra lordagen akte jag hem till Vickan nar jag slutat, vi gick ut och gick och akte sedan och at sushi. Jag gjorde ett snabbt beslut och beslot mig for att folja med Victoria in till san francisco. Det var dags for Victoria att saga hej da till en kompis som kom samtidigt som henne. Vi hamnade pa en mysig bar vid castro, verkligen chill stammning ( :.
  Kom sent och upp tidigt. dags for San Fran igen, vandrade runt i haight och sedan mot union dar vi lunchade med nagra andra toser. I god tid trodde vi att vi lamnade stan, men ack na, vi hade inte raknat med att det skulle ta 1,5timme att ta sig ut ur stan och till 101... Sa vi blev sena till Kajsa som fyllde ar, vi skulle hem och bubbla hos kajsa, men det blev bio istallet. ROLIGT med bio, Elin betalar for att sova, arligt jag somnar safort jag satter pa en film, har aldrig varit sahar illa haha.....


                                                                        Sahar roligt tycker jag det ar att sitta i bilko.....

 Veckan har inte varit den roligaste, Mamma ringde och berattade i Mandags att farfar har fatt en stroke igen och ligger pa sjukhus. Kanns helt overkligt att jag ska komma hem till ett kallt, avlangt och morkt Sverige i december, sa kommer inte farmor finnas och antagligen inte farfar heller. Att lyckas overleva den forsta stroken klarade farfar tack vare en alskade hustru som sparkade i gumpen och gav krut i kropp och knopp till farfar. Men att ha kraften att klara sig igenom en till och utan sin livskamrat ar val som att ga igenom en vagg. Farfars hjarta slar an men krafterna finns inte dar, jag tror och hoppas och vet att han ar nojd med sitt liv han har haft med farmor. men det ar alltid jobbigt for oss som finns kvar att ta ett sista forval.


  Sa som sagt mitt huvud ar inte riktigt helklart om jag sager som sa, kanns deppigt och gratigt, att inte inte kunna fa vara med mina nara och kara. 

 Men jag ar har, och far ta tag i mig. I helgen akte jag, Desi och Victoria ner till San Luis Obispo, Cal Poly university, som ar ett universitet 3 timmar ner, och nu ska jag gora som jag gjort innan, ta vickans sammastallningslisa over hur helgen var :

Häng med sköna människor.
Nice strand.
Frozen Yogurt.
Film.
Soffa.
Gul boll.
Sena nätter.
Gungor.
Gammel-känslor.
Amerikansk fotboll.

  (Tack Victoria, for en bra sammanstallning) , sahar kan man sammanstalla helgen. Trevligt var det iallafall.


                                 Gung tavling ala Pisma beach (victoria fotograf va det har ( : )

                                 

                                  

                                  Sten COOL kid som surfar ( :
                               

Idag OSER REGNET ner och det blaser, MYS eller vad... dock blir man valdigt blot. Nar jag vaknade och horde regnet knastra mot taket bestammde jag mig for att satta pa mig regnklader och ge mig ut och ga i regnet. Det finns ju inget daligt vader bara daliga klader. Och det finns val inget mysigare an att kanna regnet piska mot kinderna och kanna hur vinden biter i kinderna ( : , Allt detta ar mysigt i mattlig mangd och om man vet att man ska hem och ta sig en varm dush ( :

 Vi ses snart allihopa. Kram och Puss

Kommentarer
Postat av: Fie

hej shanghai :)

det ska bli skönt när du kommer hem :) och vi får göra sverige ljust och mysigt i december :)

det är jätte jobbigt när saker händer.. men du vet att fie kan du alltid ringa, smsa och telefonterra :) :) du är duktig bästis!

Puss och massa kramar!

2009-10-14 @ 11:35:30
Postat av: Emeli

O vi tycker det är jobbigt att du inte är här...tur för dig och oss att du kommer hem snart!

Älskar dig och är glad för att du haft en bra helg! pussar

2009-10-14 @ 12:00:33
Postat av: Matilda

Hej fining!

Usch, så tråkigt att höra om din farfar :( Man känner sig handikappad och utelämnad när man sitter där borta i staterna när något sådant händer hemma i Sverige.

Du ska veta att jag tänker på dig!

Skönt att du kunde ha en bra helg trots allt, och tiden går snabbt tills du är hemma igen.

Många kramar!

2009-10-15 @ 13:10:21
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0