jajajaaa Ida jag uppdaterar min blogg nu

Fick klagomal fran Ida idag att jag inte uppdaterar min blogg, haha kul att de som jag umgas med ar mer intresserade av mig blogg an folk dar hemma hihi ( : ... Men for din skull Ida, tar jag mig nu tid att skriva lite.

Jag har faktiskt gjort en hel del sedan jag skrev sist, tror jag, lat mig grava i mitt minne, kanner mig som en guldfisk, kommer ju inte ihag vad jag gor.

Forr forra helgen kom Ida over till mig, efter att ha kort for lang pa 101an, ringt argt for att bli inslappt kom hon tillsist i vart fall. Vi bestallde mat fran en grill har i Los Altos. Sedan satte vi oss framfor tvn med charlotte och Oscar och sag pa slumdog millionaire, riktigt bra film, fick massor av oscars, sa den kan jag helt klart rekomendera.
  Vi kom ganska tidigt i sang, fick i vart fall var somn, for vi vaknade redan runt nio. Halv tio var vi pakladda for en loprunda. Vi sprang min vanliga runda, tog oss kanske 40 minuter, skont.
  Eftersom Charlotte och Oscar skulle cykla pa formiddagen jobbade jag, vi gick bort till skolgarden och lekte. Sedan somnade Ebba pavagen hem. Jag och Ida bakade applekaka, eller rattaresagt smulpaj, MMMMM gott, vi gjorde en mix av varandras recept. Pajen blev i vart fall uppskattad.

Pa kvallen akte vi in till Basse, som hade lamnats ensammen i sin lagenhet, det blev thaimat, morotter, gurka och dipp och ida kopte pizza och hamburgargodis hihi... Sedan blev det into the wild, en rikrigt bra film det med, dock somnade jag var sjukt trott.

Sondag: Johanna och Line anlander, och vi beger oss for att klattra hela ganget. Tillbringade ett antal timmar pa vaggarna. Trott och hungriga beslot vi oss for att kaka pa cheesecake factory ( : mmm har aldrig atit dar innan, men det var supergott.

Veckan regnade bort.

I fredags nar jag slutade akte jag direkt ivag till Ida. Bilen var lastad med skidor, vi skulle namligen bege oss till lake tahoe och aka skidor.
  Vi sju tiden packade jag, Ida hennes barn Caroline och vardpappa Andrew in oss i bilen. Tjock med trafik, men det flot anda pa.
Val uppe var det direkt i sang, maste vara utvilade om man ska aka skidor ju....
  Vi vaknade redan vid sjutiden, mm en matos kom flygande in i vart sovrum. Med en stadig frulle bestaende av bacon, agg och bagle begav vi oss, dock lite senare an vad vi tankt oss till skidanlaggninge, Alpine meadows.
  Ida som hade fatt en skidlektion i fodelsedagspresent av sin vardpappa, hade lektion mellan 11-1. Under tiden akte jag med Andrew och Caroline. Ar helt impad over hur bra barn kan aka. Jag onskar jag med hade lart mig nar jag var liten, jag ska iallafall lara mina barn aka skidor nar de ar sma, hihi men det ar LANGT tid tills dess...

Efter en heldag med skidor var vi helt doda vid fem tiden. Efter lite om och med bestamde vi oss for att det skulle bli tacokvall, inom safeway, dar blev Ida sa sugen pa jordgubbar, kiwi, banan och vitchoklad ( in i ugnen) sedan glass till ( kommer inte pa vad det heter), men i vart fall sa kopte vi sa vi kunde gora denna goda efterratt med. 
  Vi fick manga konstiga blickar jag och Ida nar vi gjorde iordning det som ska vara i tacos, hahah annanas? gurka? paprika? men hallo konsitga americaner ( : .. Men det blev lyckat och efterratten likasa.

Sondagen var meningen att vi skulle aka skidor med, Eller Ida och familjen kunde aka, men jag akte bara ett ak, Grat mig ner for backen hihi, hade sa javla ont i skenbenen, och man maste ju kunna anvanda sina ben om man ska aka skidor, kandes som om jag skulle sla ihjal mig om jag forsatte aka, eftersom jag inte kunde svanga som man bor haha. Sa jag satte mig inomhus och vantade medans de andra for ner for backen, kandes sjukt deppigt, men men.

I vilket fall som helst hade jag en toppen helg, Tack ida och familjen!
 
Idag ar det onsdag, och jag ar sjuk som vanligt hihi. kanns som om jag varit det valdigt mycket. Hade halft nacksparr mandag och tisdag, ont i halsen och oronen, och ar pavag att bli forkyld nu. JIHUUUU...
  Ikvall ska jag traffa Julie, imorgon ska forhoppningsvis traffa Matilda och hennes tyska gang, och pa fredag ska jag jobba kvall, sa forhoppningsvis ska matilda komma.

Men i vilket fall som helst langtar jag till Mandag natt, Da ska jag till MIAMI ( : , sol och bad, det kan jag behova.

Hoppas alla mar bra dar hemma,

Kommentarer
Postat av: idaaaa

ÄÄNTLIGEN! bra gjort! tack själv för en toppen helg! så himla tråkigt att du inte kunde åka sista dagen..men men. så är det ibland!

o hoppas du får det suuuuper i Miami! din lilla korv, vill också! pööösss

2009-03-12 @ 03:27:15
URL: http://vurpaan.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej!

Visst finns det någon här hemma som ser fram emot dina inlägg. Särskilt nu när jag inte kan prata med dig.

Puss ocH kram

2009-03-12 @ 17:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0