haloj

Forra veckan gick fort som det brukar gora. Var dock ganska trott efter min helg med Ebba ( : hihi, det ar inte latt att vara mamma over en helg om man inte ar helt van vid det, men det gick finemang, jag och Ebba ar vanner for det mesta.

Min silversmideskurs borjade i tisdags igen, jag alskar att ga pa den, dock ar det lite svart ibalnd, dels fattar man inte allt pga spraket, sedan ar allt helt nytt, sa jag vet ju inte hur jag ska gora, men jag har tur, for alla ar valdigt hjalpsamma, sa jag kan fa hjalp nar jag vill. Forra terminen jobbade vi med casting, dvs man formar i wax, sedan ljuter man i gips och smalter silvert. Nu haller vi pa med fabrication, vilket innebar att man jobbar med mer bojbart material, eller att man varmet upp det sa att man kan boja. Alla haller pa med ett projekt dar vi fatt varsin sten. Jag ska gora en ring med min sten, eller det ska bli en ring med en sten i. Jag far ta bild nar den blir fardig sa ni far se.

Jag har nog glomt baratta att jag borjat pa volleyball, eller sa har jag sagt det kommer icke ihag. men i vart fall har jag slutat igen. Herregud det var bara stolpskott i de clasen. Om man har hallt pa och tranat hela sitt liv, pallar man inte trana med ett gang notter som delvis ar for kraftiga, eller for otranade for att ens orka hoppa. Jag kan ta ett exempel pa en man som tar kursen, han ar i 40 ars aldern, lite mullig, glasogon som trillar ner nar han hoppar lite, gammla traningsklader som jag tror kan ha tillhort hans gammel farfar, han kan dessutom sjukt kass engelska. Och spela med honom ar som att spela med en 3 aring, armarna gar hit och dit och han kan inte fanga nagra bollar, han har inte heller nagon aning om vart har ska sta. Dessutom fanns det ingen direkt larare for kursen, sa ja jag skiter i den, kanns inte sa utvecklande att trana med en grupp notter.

I torsdags var jag pa barone cafe, ett cafe dar vi au pairer brukar traffas ( : . Jag korde dit med Julie, vi motte nadja och tatjana, sedan kom ett helt gang svenskar, forsta gangen vi har varit flest svennar pa en torsdagskvall pa barone cafe, det brukar namligen vara tyskt i mangder.

I fredags efter jag slutat akte jag till gymmet. sedan vidare till Line. Line jobbade till tio, men barnen gick i sang vid 7.30, sa vi kunde gora vad vi ville, och det gjorde vi, haha vi lagade risgrynsgrot, herre min skapare vad gott det var ( : . vi satt och njot.
  Nar Line slutat begav vi oss till Johanna, som var ensam hemma, bubbelbads party ( : hihi, sa mysigt att sitta ute i ett avrmt kar nar kylan borjar komma.

Trotta som bara den bestammde vi oss for stranden pa lordagen. Forsta doppet i det bla for aret, FY fasiken, det var sa jakla kallt, men uppfriskande hihi, det var mitt forsta dopp i USA, lite coolt.
  Pa kvallen hade vi pizzakvall hos Ida, som aven hon var ensamen hemma....

Sedan var det dags for mig att bege mig hemmat mot the south bay for att hamta upp Charlotte pa flygplatsen.
  Trott efter en handelserik helg somnade jag sedan tidigt i sondags.

Onsdag idag och ikvall ska jag aka skrillor med Julie och Tina ( : . Sedan ska jag nog traffa ganget inne i san francisco i helgen hoppas jag pa, Mia fyller ar sa det ska firas ( :

Hoppas ni mar bra dar hemma, saknar er. Puss haj leverpastaj

                                                           
 
                                                                    En valdigt trott Stina ( : 

                                                            

                                                           

                                                          

                                                             And we took our jumping pictures

           

Kommentarer
Postat av: Fie

Hahahah ooh den volleyboll klassen hade jag velat träffa :D Lät ju riktigt spexigt ;) Gottegris som kan vistas utomhus i bikini... skicka lite värme tack :) ! Ha det findus, puss

2009-01-22 @ 18:01:54
Postat av: Emeli

Låter som att det händer lite ändå...o som vanligt helt fina bilder (men jag har ju redan tjuvkikat på några på fejan).

Längtar tills jag kommer o hittar på lite med dig sys. puss

2009-01-22 @ 22:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0