tjingeling

Har haft en super trevlig helg. Borjade med fredagen da jag stack till YMCA nar jag slutat jobba, tranade pa i kanske en och en halv timme eller nagot, sedan tog jag en LANG VARM dush. Kom hem lagom till maten, Charlotte och Oscar hade gaster, sa de hade gjort pizza tillsammans, riktigt gott var det. Efter maten gick jag upp for att satta mig och sy (haha kanske inte sa manga 19aringar som sitter och sy en fredag, men jag ar kanske inte som alla andra ( :  )

I lordags sov jag ganska lange, men vaknade av att Oscar ropade att det var frulle, nygjorde amerikanska pannkakor, inte illa, med jordgubbar och banan till, mumms i magen sager jag och Ebba. Eftersom charlotte och Oscar skulle ivag pa nagon husvisning sa var jag hemma med Ebba. Hon var sa otroligt trott, men jag kunde anda inte fa henne att somna. Jag gick forst 45 minuter, utan resultat, tosen var fortfarande vaken. Jag satt henne i bilen (dar hon alltid somnar hihi), och borjade kora mot lekplatsen, trodde att hon skulle somna, men icke sa nicke. Sa vi lekte lite pa lekan, och efter en liten extratur pavagen hem somnade Ebbolina till sist in.
   Pa kvallen traffade jag Julie och Tine, vi begav oss tillsammsn till Stanford (eftersom bade toserna kanner folk i ett av studenthusen), sa vi satt dar och hangde och snackade en massa. Vi gick aven en runda i stanford omradet, Gud vad jag vill vara student dar, ska bara skita lite pengar forst hihi. Men det var himla roligt att se massa unga manniskor, for om jag ska vara arlig finns det nastan bara gammlingar i Los Altos, jag var bara sa glad av att bara se ungdomar haha.

Pa sondagen hade jag bestamt traff med Julie och Tine pa starbucks. vi motter vis elva, akte bort till palo alot, dar det var en farmers market, massa frukt, blommor och mat, himla mysigt. Sedan akte vi bort till stanford dar vi at brunsh. Jag och Julie klamde i oss tre pannkakor var (och jag vill inte beratta hur stora de ar, haha, men jag var matt hela dagen, eller hade den dar spykanslan hela dagen ( : , men gott var det). Nar vi atit akte vi och kollade pa halloween customs, nu har alla i vart fall bestamt vad de ska vara, vi kommer ha vingar allihopa i vart fall. vingar ar faktiskt inte det lattaste ska jag saga er, jag kommer stota in i alla med mina, kan inte ens ga genom en dorr, far liksom ga pa sidan in ( : , men det ar bra, for jag lar stota in i mycket folk, manga nya vanner haha, taktik ni vet.

Idag har jag (mamma hall i dig haha) varit pa silver smides klass, sa sjukt roligt, men valdigt svart, inte bara momenten som man ska gora, utan bara det att man ska forsoka forsta vad de sager ocksa. Men jag tror jag kommer stortrivas med denna kursen, det kanns sa mycket Elin.

Nu ska jag go to bed, sa trott. Imorgon ska jag aka och kopa tyg till en pippiklanning till ebba, sa pa torsdag maste jag SY, har massor kvar att sy, vet inte hur jag ska hinna till fredag. Far kanske helt enkelt sitta uppe och sy mitt i natten som mossen i askungen ( : ..

Ha det fett,

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Elle!

Hoppas att det gick bra att sy, det känns lite knäppt att sitta och ge dig råd om hur man ska sy genom att enbart se plagget genom en Web kamera. Men som du sa nu får du tänka själv hur du ska göra och det är inte helt fel.

Ha det bra och akta dig för spöken på fredag

mamma

2008-10-30 @ 11:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0