Helg

Bestamde mig for att ta taget tidigt pa lordagen sa att jag skulle kunna komma sa tidigt som mojligt till Line, taget gick 10,23, vilket skulle innebara att jag skulle vara i San Francisco en timme senare, och sedan ha god marginal to the ferry. Men det visade sig att mina marginaler inte gick ihop med verkligheten, for det blir inte alltid som man tankt sig, jag hade namligen inte raknat med att taget skulle ga sonder, sa att alla passagerare pa taget, hur manga som helst, fick ga av. Sakta men sakert gick vi i en packad massa over pa andra sidan ralsen for att ta nasta tag, eftre 45 minuter forsokta alla dessa manniskor tranga sig pa det nya taget som kom, men det var bara ett litet litet problem, taget var redan proppat av folk. jag kom pa, men samtidigt sa de i hogtalare att det skulle ga bussar istallet och att det skulle ga fortare att ta dem, jag ringa tess, eftersom jag visste att hon hade tagit det senare taget, alltsa det som jag  klamt mig pa, vi hoppade av taget och gick till bussen. Men bussarna blev ju proppade de med, sa vi fick vanta 30 minuter till, vi det laget hade jag missat min ferry. Val inne i San Francisco gick jag in och starbucks, mitt andra hem hihi, tog mig en fet chocolate chip eller vad den heter med en massa cream hihi, sedan gick jag 30 minuter till the ferrybuilding. Eftersom jag missat baten och nasta inte gick forran 2 timmar senare fick jag vanta. Men till sist jag jag fram till Line, hon tog emot mig med ett stort leende, sedan akte vi direkt till tagaffaren. Det var rena rama heaven, vi var verkligen i vart esse bada tva haha, vi tog en kundvagn och borjade packa pa oss, jag letade efter klader till min ladybird/ladybug dress and Line to her butterfly dress..
Efter en timme i affaren akte vi hem till Line, hon bor i ett super fint hus, precis vid en a, eller hennes familj kallar det the swamp hihi, men fint var det. Vi borjade sa, det var tyg, nalar, saxar, trad och massa annat utspritt pa hela golvet och mitt i roran satt jag och Line. Vi sydde i nagra timmar, sedan holl vi pa att do av hunger, vi korde in och safeway, lite snacks, sedan in om pizzeria, kvallen var raddad och vi kunde forsatta sy ( :...
Vi gick och la oss vid midnatt, for att sedan vakna vid atta. Jag satte mig och sydde, sedan at vi frulle och tog bilen till farjan. Pa farjan kom vi pa att vi glomt reservationspapperna till var alcatraz trip, vi kom ocksa pa att vi var valdigt sena, + att baten var sen. sa vi fick springa fran pier 39 to pier 23, haha en bra bit ska jag saga er haha, med blodsmak i mun kom vi fram och vi hann med. Turen var helt fantastiskt, inte bara att alcatraz var coolt, the navy hade aven flyguppvisning, sa det flog stridsplan precis over vara huvuden, saaaa coolt var det, blev yr av att bara titta.
Efter alcatraz tog vi taxi in till city, for lite shopping time, haha vi ar bra pa att shoppa jag och Line ( :, nagot ska man ju vara bra pa har i livet....
trott som bara den tog jag sedan taget hem, gick hem fran stationen och slangde mig i bingen och tittade pa slutet pa blood dimond..
  Igar hade jag heldag med Malin, vi var forst pa lekan, sedan i Palo alto down town, stanford och sedan hem till Nathan, sa ebba och Nathan fick leka litta. Pa kvallen var vi fort pa eng lektion, sedan var vi ute och bowlade med nagra vanner fran england. Assa det var helt sjukt, jag brukar vara samst pa bowling, men jag slog strike efter strike, aven nar jag siktade pa rannan blev det strike, sa jag vann bada omgangarna haha, en dold tallang, ska kanske satsa pa bowling ( :..
Idag har jag och ebba bara haft en mysdag tillsammans, vi har varit super bra vanner idag ( : gillar de dagarna haha.. Har precis haft taccokvall med Malin, charlotte ar pavag hem och oscar ar i ivag..
Nu vantar en film , och sedan sova. Imorgon ar det bibbland som vanligt som galler, sedan ska jag och Malin nog aka nagonstans med barnen, och pa kvallen ar det lektion ( : , faktiskt roligt att ga i skolan haha..
Saknar er dar hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0