Yosemite

Sa har annu en vecka gatt, helt tokigt sa fort tiden gar, jag hanger inte riktigt med. Forra helgen blev en super helg, var med Line inne i San francisco pa lordagen, riktigt mysigt, som alltid, vi akte till ett omrade haight and .. nagot (kommer inte ihag vad det heter), men i vart fall ar det ett hippie omrade, riktigt coola sma affarer, mer designer things. Nar jag kom hem fran San fransisco ringde jag Matilda, for hon hade sagt kvallen innan att hon antagligen skulle ga ut. Sa det blev utgang, trots en sjukt trott Elin hihi. Var pa en bar i paolo alto, nar den stangde skulle vi dra vidare, men insag att vi inte hade nagonstans att dra vidare till hihi, sa det fick bli natta mat pa dennis istallet. Kom sedan hem vid halv fem, sedan bums i sang.

Sondagen borjade med att prata med farmor och farfar over skype. Pa eftermiddagen akte jag till ett shoppingcenter med jossan, matilda, Mike och basse. Vi gick runt, och tro mig jag shoppade nastan ingen hihi. efter att vi fatt mat i vara magar hyrde vi sex in the city och akte hem till basse och Mike.

Jag kommer inte ihag vad jag gjort i veckan, hihi det vanliga antar jag, varit pa lekan, kort ebba till skolan, bibbland, zoo mm, massa lek.

I fredags korde jag familjen till flygplatsen. Sedan blev jag sjalv hamtad vid fem tiden and pagarna, vi hamtade sedan upp Jossan och Matilda, for att bege oss pa weekend till Yosemiti, en national park. Denna park ar ett maste om man ar i california har alla sagt till mig. Har finns bland annat en av klattrarvarldens mest kanda berg som man kan klattra, klatterfolkets motsvarighet till mecka.

Efter ett antal timmar i bil, med stopp pa jack in the box, kom vi fram till var stuga som vi hyrt, en liten mysig stuga. trotta som barn somnade vi ganska tidigt. Vid halv tio nasta morgon satt vi i bilen pavag in till parken. Det gar inte att beskriva med ord hur vackert det ar i Yosemiti, alla som kommer hit maste aka dit sager jag bara. Eller en fordel ar ju om man gillar naturen. Jag gick i mitt esse i vart fall, fotade valdigt mycket. Det blev inte sa mycket hikande, vi tog bilen och korde runt istallet, ( man ska ju inte slita ut sina ben nar man ar ung, har jag fatt lara mig av mitt sallskap under denna helgen haha).. Nar skymmningen borja komma begav vi oss hem till var stuga igen, inom affaren for att kopa snask, sedan in om en pizzeria, som serverade sin pizza pa pappertallrikar. Kvallen sluatde med heta diskutioner haha, delvis skrikande, alla i stugan uppskattade inte det men men haha.

Idag sov vi lange, checkad out vid 11, sedan korde vi hemmat, men hem ville vi inte, utan vi tog en tur om IKEA istallet. Assa det kanns som hemma att vara dar, helt konstigt, slutade dagen med att ata annu mer an vad vi redan gjort under denna helg, va fan har man borjat frossa kan man lika bra fullfolja det, det ar sjukt som vi svenskar kan fa varnadra att ata, och jag forstar verkligen hur man kan bli fet i detta land, det finns SA MYCKET gott som man kan ata..

sluta fran mig for idag, nu ska jag nog sy litta....
Langtar till pa onsdag da jag ska hem till Line, for att sedan pa torsdag fira thanks giving med hennes familj ( :.
ha det fett.

Jag kan inte lagga upp alla bilder, eftersom det ar mer an 300 fran denna helgen, sa jag far valja ut lite godbitar. Om ni vill se fler av mina bilder brukar jag lagga ut fler pa facebook, eftersom det gar mycket fortare dar.



Jossan gillar chips


Glada flickor i baksatet av bilen


stugbyn som vi bodde i..


ooo borde bli fotomodeller allihopa, vet verkligen hur vi ska posa framfor kameran


Laddade upp pa lordagen med en TYPISK amerikansk breakfast, pa en typisk amerikans resturang







vig som fa haha







tradkramade jag..




Det finns en hel del bjornar in Yosemite national park, men detta var tack och lov det narmaste vi kom nagon.









Underbara host,


efter manga om och men lyckades jag stalla in timer pa min kamera hihi


lite smatt trotta flickor.


kottbullar, potatismos, lingonsylt och brunsas. gott, men dock inte som mammas ( :



Underbara Jossan far aran att avsluta bilderna fran en helt toppen helg, denna bilden sager allt, haha

Kommentarer
Postat av: Fie fisk

Elin, detta är Brokeback Mountain fint - alltså Fie nästan gråter (hahaha) så vackert det är! Superduper fint :D

2008-11-24 @ 07:08:50
Postat av: Matilda

Sjukt kul var det! Ni ar for goa! :)

Ledsen for idag, skulle ju hikat pa riktigt idag. Min vardpappa berattade precis innan bedtime att dom var lediga idag... Har hamtat ena ungen fran bio och lekt en massa med dom. Vi kanske kan hika en sondag, det kanns som en bra hikedag? :)

Happy thanksgiving!! Ses pa mandag hoppas jag, innan Josse aker :(

Puss och Kram

2008-11-26 @ 23:58:26
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0