hi svej

Nu har jag varit med om att fira en Amerikansk Halloween, och om jag sager som sa, det ar inte som hemma. Allt ar helt extremt, men det ar faktiskt valdigt roligt, jag tycker vi skulle fira halloween lite mer i Sverige, ga in for det sa som de gor har. De flesta tradgardarna har varit smyckade med spoken, monster, haxor och en massa laskiga ljud som satts igang nar man gar forbi (faktiskt skrammande nar man vandrar hem sjalv mitt i natten, eftersom det inte finns gatulampor, blir det verkligen mitt i natten).

Pa sjalvaste halloween akte jag med Charlotte och Ebba till ebbas skola. Dar hade de byggt upp varsta gangen man gick igenom alla klassrummen, alla lararna satt i olika rum som forestallde olika saker, och overallt fick barnen en liten gift. san tur var bestod den inte av godis. Efter att ha gatt runt pa skolan, akte vi ner till Los Altos downtown, dar tog vi en fika for att sedan ga runt i affarerna och trick or treata lite ( : , HELT TOKIGT sa mycket godis ungarna samlar pa sig.

Vi akte sedan hem, jag tog mig en nap, eftersom jag var helt slut, for jag hade suttit uppe och sytt hela natten hihi, Ebbas pippiklanning och min egen outfit.

Vid halv sju motte jag Jule och Tine vid universitystreet, vi tog med oss lite mexican food, snabbt in om starbucks, sedan hem till Tine. Dar at vi den super goda maten, fick aven smaka pa rispudding, smakade precis som risalamalta (hur det nu stavas, smakade som jul i vart fall). Sedan var det dags for kvallens HOJDPUNKT, satta pa sig vara outfits hihi. snygga som attans och med en anlandande Malin begav vi oss till Stanford. Festan var mycket lyckad, fast de festar inte riktigt pa samma satt som vi gor hemma hihi, men man kan ju inte fa allt man vill ha. Jag traffade en massa spannande folk, gick runt och pratade med alla ( : , ...... Vid fyra kom jag, Malin och Tine, trotta och blota av regnet hem till Tine, vi somnade alla dirket, mycket nojda med var kvall.

Klockan 11 vaknade jag, helt klarvaken, tittade ut genom fonstert, upptackte att regnet OSTE ner. Hade tur och fick skjuts hem av oscar och Charlotte. Dagen blev en sege dag, akte och tranade, och sedan pa kvallen var jag ute och at fodelsedagsmiddag for Julie. Lordagen avslutades pa starbucks (jag ma saga att det suger att vara 19 ar i detta landet, man kan ju inte gora annat an att vara pa starbucks pa en lordag haha, vi var en aningens deppiga over att sitta pa starbuck en lordag ( : , men men)

I sondags hade jag bestamt traff med Line och Jossan i san Fransisco. Jag hade inte traffat Jossan sen au pair skolan, sa det var sjukt roligt att traffa henne. Hon har bytat familj och bor nu bara 10 minuter fran mig, vilket kanns toppen. Vi hade en super duper mysig, dag kunde inte varit battre, vi var och sag pa bio, at skrapmat och shoppade, avslutade med en fet glass, kan det bli battre hihi?

Dock kande jag mig krasslig i sondagskvall, hade ont i halsen. Mina aningar stamde, jag har akt pa en rejal forkylning, har feber, rinnande nasa, ont i oron och hals, kanner mig ganska ynklig hihi, men det ar bara att bita samman.

Nu ska jag ner och kolla till om Ebba har vaknat an, hon ligger och snusar som en lite gris i sin vagn, med sma mysiga bubblor som kommer ut ur nasan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0