Jul JUL regnande JUL

Kara bloggen ( :
Jaha sa var det dags att skriva nagot nytt i Bloggen min tycker jag allt.
Det borjar ju narma sig jul nu, fjarde advent och det sista ljuset var tant, men hallo var har hela december tagit vagen? Oppnade i vart fall precis det sista av mina advenspaket som mamma har skickat, ett par supersota strumpor ( : , tack mor, precis vad jag behovde faktiskt hihi.

Okej lite uppdatering. Det har ju varit lucia, och jag hade aran att vara med i luciataget som svenskaklubben har i Los Altos anordnar, allmant nervos for att jag skulle sjunga, kunde inte texterna helt och om jag sager som sa, sa ar jag kanske inte fodd som sanglarka direkt. Allt detta ar inte sa farligt, det varsta vad nog att vi var 4 stycken tjejer som skulle sjunga for 80 gaster, tacka gudarna att de flesta var lite aldre, men forhoppningsvis en aningens nersatt horsel, (om de inte hade det innan, sa fick de det efter vrt upptradande), hihi sjong nog fel overallt, +att mannen som spelade piano inte kunde melodierna, och de som lyssnade pa oss sjong helt fel verser, sa att vi kom av oss, trots detta gick det ganska bra hihi.
  Jag fick iallafall mitt forsta julbord, riktigt gott, at sa att det sprutade ur oronen, kottbullar, lax, grot, radisor, potatisgratang mm.

Forra helgen var en valdigt lugn helg, Charlotte och Oscar var ivag, sa det var bara jag, mormor och Morfar + Ebba hemma, sjuka allihopa blev det att ta det ganska lugnt.

De borjar bli riktgt kallt har nu, en morgon nar jag vakande hade jag frost utanfor mitt fonster, hallo California vad ar detta?

Det kommer nog vara lite konstigt hela denna tiden som aupair, hela tiden ar det folk som aker hem. Forst Jossan, nu har aven Basse och Mike akt hem. Och Malin har haft sa mycket klodd med sin familj sa hon har haft en transfer, har matchats med en ny familj, santur ar det bara 1 timme ivag, men det ar anda ganska konstigt, manniskor som man har kunnat traffa nar som. Men det ar bara att vanja sig ( : ..

Veckan har rusat fram, gjort en ny omgang av lussebullar, tranat, lekt en massa med Ebba, gatt i skolan, haft julfest med skolan, gjort nya smycken pa min silverkurs ( :...

I Fredags akte jag i vart fall in till San Francisco for att mota Line. Nar jag val kommit in ringde Line i lite halft panik " jag kan inte hitta nagonstans att parkera".. Sa jag fick ga upp for en massa backar till dar Line holl till med bilen. Efter att ha kort upp och ner pa gatorna sa hittade vi tillsist a plats. Vi var bada VRALHUNGRIGA, tog darfor sikte mot cheasecake factory, men vande om nar vi fick veta att vi skulle behova vanta i 1h och 45 minuter. Vi hittade istallet ett super mysigt stalle dar de hade valdigt goda pizzor. Matta och belatna gick vi hem till Peter, dar vi skulle ha lite forferre. vid tio tiden var ganget for kvallen samlat, jag, Line, Mia, Stina och Peter. Det blev en riktigt lyckad kvall, hamnade pa ett 18+ stalle, dar vi dansade tills de stangde, Trotta akte vi alla hem till Peter dar vi somnade boms.
  Tidigt uppstigning, Mia och Stina skulle hem for de skulle jobba. Jag och Line gick och at frulle. Sedan akte vi mot Berkley och IKEA. Inforskaffade glogg, pepparkakor och julmust sa att vi skulle kunna ha en svensk/dansk julmatskvall. 
  meningen var att vi skulle gora risgrynsgrot till middag, men efter att ha letat i typ mer an en timme efter jakla pearlrice gav vi upp, sa vi kopte varsin burito istallet, hihi nastan the same ?
  Men Julstamningen hittade vi iallafall, men varsin kopp glogg, pepparkakor och julmusik av celin dion fann vi julen medans vi satte ihop Lines pepparkakshus. Husen vill jag inte komentera hihi, assa det ar OMOJLIGT att fa det att se sa bra ut som det gor pa visningsbilden, allt bara rann och huset blev mer ett snett spokhus......
Somnade sedan till Mamma Mia filmen, som jag inte hade sett innan, riktigt bra ju ( :

Idag var vart mal att hitta nagonstans att klippa oss, eftersom jag ar trott pa mitt har och vill klippa av det , och Line vill ha lockar, men vi lyckades inte hitta nagot bra stalle. Regnet som aven OSTE ner gjorde att vi inte var sa sugna pa att vandra omkring i San francisco, istallet sa bestamde vi oss for att se pa bio, sag pa yes man, riktigt rolig, skrattade en massa. Nar vi filmen var slut smet vi in i en annan salong, sag att en film precis borjat sa ja varfor inte. Men det visade sig vara en tecknad barnfilm, om en mus, sot, men dock ett somnpiller. 
  Vandrade sedan genom ett regningt San Francisco, hade en papperkasse i handen, FULL MED SAKER, den gick ju isonder, sa alla mina saker foll ut, tack till en snall Kines som hjalpte mig falla ihop mitt paraply och alla mina saker pa marken.

Hemma ar jag nu i vart fall, trott och ont i oronen.
Ska ta och sova LANGE imorgon, har nog nagra timmar som jag behover ta igen kanner jag.
God jul pa er och lova mig att ata mycket svenska god julmat nu dar hemma ( :
puss haj leverpastej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0