A LONG weekend

I onsdags var det sa dags att aka hem till min kara Line. I OSREGN cyklade jag till tagstationen, jag hade forhoppningar om att det inte skulle regna i San Francisco, men tyvarr hade jag fel, det oste ner dar med, sa det fick bli att ta the bart till the ferry. Baten over tog som vanligt ca 40 minuter, jag mottes av min favorit dansk vid baten.
  Eftersom Line fortfarande jobbade nar jag kom sa satte aven jag igang att leka med barnen. Det var dock inte bara tre barn som Line brukar ta hand om, det var 6 stycken barn i huste, eftersom kusinerna var dar for att fira thanksgiving.
Nar Line val slutade akte vi direkt till hennes silver fabrication class,  Line hade gjort ett halsband med tva vattendroppar i, och ville att aven jag skulle ha ett likadant, sa det blev kvallens projekt, vi hann dock inte riktigt fardigt, men nasten. Val hemma igen at vi middag och gick sedan bums i sang.

Pa sjalvaste Thanksgivning tror man att alla ska fa vara lediga, men tyvarr, icke om du ar aupair. Line var tvungen att jobba, inte nog med att hon hade sina egna barn, hon fick aven ta hand om kusinerna, eftersom deras foraldrar tyckte det var super praktiskt att Line var dar sa att de bara kunde sitta i soffan och inte gora ett skit, de lyfte inte ens ett finger for att hjalpa derk and sarah (Lines vardforaldrar) med maten. jaja det ar va tur att vi alla ar olika. Men efter att ha lekt hela formiddagen med barnen var det till sist dags for den efterlangtade thanksgivning maltiden. Men jag ma saga att jag var lite besviken, mammas mat ar battre hihi. Det var inte alls sa mycket mat som jag hade tankt mig att det skulle vara, men kalkonen fanns pa bordet, och lite olika roror. Till efterratt var det bade applecrisp and pumpkingpie, MUMMA, gud vi at sa att vi trodde vi skulle spricka, var spyfardig efterat.

Pa fredagen var det kalas for Amande, Lines mellanbarn, med hyrt hoppslott i tradgarden var aven jag och Line nojda hihi. Efter att ha atit god mat och sedan supergoda cupcakes slutade Line. Vi begav och till Fedex for att klippa och klistra lite ( : . Hemma igen tog vi en tupplur, gjorde oss iordning, for ikvall skulle det bli utgang inne I san Francisco. Vi var fardiga i god tid och korde till fargan. Val dar tyckte vi det sag lite val dott ut, det visade sig att sista fargan redan gatt, andrat schema dagen efter thanksgivning, hur in i helsike ska man veta det?  smatt i panik  blev vi, men allt loste sig. Line tog mod till sig och bestamde sig for att kora med bilen in till stan istallet. Ar sjukt imponerad over den otroligt braiga fickparkering hon lyckades med, for jag kan inte rekomendera nagon att parkera pa gatorna i San francisco, men vi klarade det i vart fall. Resten av kvallen blev super duper, jag fick dansat som aldrig forr, och det var lange sedan jag hade sa roligt.

Eftersom jag har svart att sova nar jag varit ute sa vaknade jag tidigt, tack och lov gjorde de andra det med, sa vid nio tiden satt jag och Line i bilen igen pavag hem till Line, eftersom hennes familj inte ville att bilen skulle vara inne i san fran hela helgen. Snabbis dush, nya klader, och ater till fargan, som tack och lov gick denna gangen.
  Vi gick hem till Jonathan, dar vi hade sovit pa natten, jag dumpade Line dar och gick med Jossan som ocksa kommit in till chinatown. Wiee I love that place, dar finns massor med parlor, hihi tur att jag inte har fett med money nu , for annars jaklar haha. Efter tva timmar gick vi tillbaka till de andra, vi gick for att ata thai. och sedan for att aka skridskor, och gud vad kul det var. haha jag var jatte negativ innan, jag gillar ju inte aka skrillor, men det visade sig vara roligare an vad jag kom ihag. Efter en timme pa isen var vi sa varma sa vi behovde litta glass, men varsin glass fran coldstone gick vi for att hamta mina vaskor, sedan begav sig jag och jossan hem.

Sondagen sov jag lange, jobbade lite under dagen och var pa kvallen med ebba och charlotte nere i Los Altos downtown for att titta pa en julparad , det var verkligen super mysigt, och jag fick kanna lite av julstammningen, som jag inte kannt av innan.

Veckan har gatt fort an sa lange, eller det ar bara onsdag, men anda. Har bakat lussebullar, gud vad gott. hahah har glomt att saga att jag ska vara med i Luciatag, vi ar 5 pers som ska sjunga for 90, haha och jag ar TONDOV, men det ar tur att det bara ar gammlingar vi ska sjunga for.

Nu ska jag ga och hamta bilen, vars bromsar har bytats, sedan ska jag och Ebba ga till lekan.

Imorgon ar det ANTLIGEN NEW YORK som galler, och det med min karaste Line, ska bli sa fett, kommer aven traffa My, fran aupair skolan pa fredag, ska bli helt toppen.
det far komma en ny uppdatering efter mitt besok i storstaden.

har glomt tacka dig Elsa for det superfina hastkortet, det var ett tag sedan jag fick det, men har glomt saga tack, blev superglad

ha det smor

Kommentarer
Postat av: emeli

Snacka om massivt inlägg...så går det när man inte skriver så ofta ;) Tänk så mycket du gjort. Det är ju de små sakerna som räknas och förgyller vardagen, kom ihåg det lilla syster min.

puss

2008-12-04 @ 19:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0